
TRAININGEN
In de trainingen draait het om interactie, kennis delen en hoe de theorie in praktijk gebracht
kan worden. Geen stoffige sessies maar een motiverende en interactieve training waar het uitbreiden van
de competenties voorop staat.
De trainingen worden volledig op maat gemaakt op basis van de
behoeftes en wensen. Op zoek naar inspiratie of benieuwd wat een mogelijk onderwerp voor een training kan zijn, ontdek onderstaand de eventuele opties op het gebied van commerciële trainingen voor jouw organisatie.
1
Haal het hoogste rendement door een scherpe intake
De eerste intake is de start van een zakelijke relatie met jouw potentiële opdrachtgever. Wat is belangrijk in het gesprek, wat vraag je wel óf niet, hoe haal je alles uit het eerste contact, op welke signalen let je en hoe bouw je al gelijk een gunfactor op in dit gesprek.
Leer de behoeftes en wensen van de potentiële opdrachtgever echt goed te doorgronden en te begrijpen en hoe je dit ná de intake bij de vervolg stappen inzet.
Hoe sterker de intake hoe hoger het rendement per aanvraag
2
Direct een hogere conversie door een sterk Salesproces & Customer Journey
Met een sterk salesproces verhoog je het bevestigingspercentage en wordt het makkelijker om de commerciële doelen te behalen.
Ontdek hoe je een optimaal customer journey creëert voor jouw potentiële opdrachtgever waarbij o.a. klantinzicht, beleving, het opbouwen van een relatie en het leveren van waarde voorop staat.
3
Consultative selling
Bij consultative selling ligt de nadruk niet op het product of dienst maar op de klant waar jij de adviseur voor bent. Essentieel hierbij is de gunfactor.
Waarom is de gunfactor zo belangrijk om een hogere conversie te behalen?
Leer de 6 belangrijkste eigenschappen van de gunfactor en ontdek hoe je deze onderdelen inzet bij het contact met een potentiële opdrachtgever. We gaan adviserend verkopen mét een hogere slagingspercentage.
De perfecte training om het team de nodige tools mee te geven om het meeste uit de aanvragen te halen.
Veel interactie, sparren en concrete inzichten. Het team loopt weg met nieuwe energie en slimme handvatten.
Wat je mag verwachten:
✔ Een stijging in de conversie per aanvraag
✔ Verhoging van het slagingspercentage
✔ Een sterk salesproces wat resulteert in langdurige zakelijke relaties
✔ De beste insteek voor een ijzersterk intake gesprek
✔ Ontdek de beste planning wat resulteert in een stijging van de omzet
✔ Leer waarom ze voor jullie kiezen boven die andere 5 locaties.
En het mooiste? Het team kan het direct toepassen in de praktijk. Geen dikke map die in de kast verdwijnt, maar tools die je meteen helpen in je werk.
MEEST GEKOZEN:
De conversie-
training!
4
Leer omgaan met elke type opdrachtgever
Hoe maak je verbinding met een potentiële opdrachtgever als je alle informatie eruit moet trekken en het contact stroef loopt. Of hoe deal je met die ene opdrachtgever die de neiging heeft om over je heen te walsen. Of de zenuwachtige opdrachtgever die veel vragen stelt en niet goed weet wat hij/zij wilt.
We gaan elke type opdrachtgever samen door nemen; hoe maak je de zakelijke connectie met elkaar, hoe krijg je toch die gunfactor en verhoog je de kans dat ze voor jou kiezen.
Ontdek alle tips & trics bij de verschillende persoonlijkheden en hoe je dit omzet naar een langdurige samenwerking
5
Het ombuigen van bezwaren
We krijgen vaak genoeg bezwaren te horen waarom de locatie misschien nét niet genoeg aansluit of waarom ze nog twijfelen.
Deze training leert jou hoe je de bezwaren boven tafel krijgt en hoe je deze om kan buigen naar kansen. Door effectief om te gaan met bezwaren vergroot je de kans voor een hogere conversie en versterk je de zakelijke relatie.
Nog beter gezegd, we gaan na deze training juist vragen naar de bezwaren!
6
Rollenspellen, rollenspellen en rollenspellen
De theorie wordt in praktijk gebracht. Hoe ga je het gesprek aan met de stille opdrachtgever of juist die dominante waardoor jij de stille wordt? Hoe houd je nu de beste intake met je potentiële opdrachtgever en hoe filter je de vragen goed? Tijdens de rollenspellen stap je uit je eigen routine en in het hoofd van je opdrachtgever.
Je ontdekt hoe je écht overkomt, scherpt je gespreksvoering aan, leert omgaan met bezwaren en hoe je de gunfactor al in het eerste gesprek opbouwt. Of het nu gaat om een bruiloft, een congres of een ‘we-willen-morgen-alles-geregeld-hebben’ aanvraag – je bent voorbereid.En ik beloof je, het wordt geen marteling. Zie het maar als pure salesgymnastiek waar je met volle bak energie uitkomt. Na 10 minuten ongemakkelijkheid en mij vervloeken ga je de lol ervan inzien. Echt.
7
Geef de sterkste rondleiding en krijg een hogere commitment
Rondleidingen geven aan je (potentiële) opdrachtgever zijn geweldig en we weten allemaal; heb je ze met 1 stap over de drempel, dan sta je met 10 punten voor. Dus ja, we hebben liever elke (goede) aanvraag zo snel mogelijk over de vloer.
Je houdt een geweldig gesprek met ze, leert de opdrachgever kennen, hun wensen en behoeftes en je kan laten zien dat jouw locatie het beste hierop aansluit.
Na het gesprek heb je het gevoel dat het ook echt een goede match, deze gaat door. Zeker! ....Toch?
7 direct toe te passen tips die ervoor zorgen dat jouw rondleidingen een hogere commitment krijgen en dus ook een hogere slagingspercentage.
8
Coachend leidinggeven aan je team
Hoe haal je het beste uit jouw team én zorg je ervoor dat het team nog zelfstandiger gaan werken en meer eigenaarschap nemen?
Ervaar hoe je het team in zijn kracht zet, ze laat groeien in hun sterkste eigenschappen en hoe ze als team nog meer samenwerken en verbonden zijn.
Wat zijn de do's & dont's om ervoor te zorgen dat jouw team de vrijheid ervaart en zelfstandiger werkt maar binnen de kaders en behoeftes van de organisatie
9
Slimmer werken met een goede planning & structuur
Klinkt saai of niet? Het is echt hét ondergeschoven kindje in elke organisatie. Wil je jouw commerciële doelen behalen dan moet de basis goed zijn en moet je slimmer en efficiënter gaan werken. Ik garandeer dat je met deze basistraining in planning & structuur meer overzicht krijgt, betere prioriteiten kan stellen en rust in het werk ervaart waardoor jouw (commerciële) doelen effectiever en makkelijker behaalt worden. Wanneer je geen optimale planning beheerst, verlies je veel kansen om de slagingspercentage te verhogen.
10
Dé training voor nieuwe medewerkers
Gun jouw nieuwe medewerkers gelijk een vliegende start.
Geef ze een training waar ze de basisfacetten van sales leren, ontdekken welke werkprocessen er zijn en wat het belang is van een goede structuur & planning zodat ze niet direct de eerste maanden al uit de bocht vliegen.
